Ini Kisah Saya

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hai kawan2, hari ini saya akan bercerita ttg diri saya, bukan nak glamor ke aper ker, tapi rasa terpanggil untuk menceritakan dengan lebih mendalam ttg diri saya, dimana saya berasal, kat mana saya tinggal, pendek kata macam reporter tulis citer pasal artis la kan, kalau boleh sampai ke seLua* *aLaM pun nak tahu. (mintak maap cik reporter)



Kehidupan saya tidaklah semudah yang dijangkakan, saya dilahir tanpa mengetahui siapa ibu dan bapa saya. Cuba anda bayangkan bagaimana perasaan saya ketika itu?,saya dibesarkan sendiri dalam kehidupan serba kekurangan, bertemankan kehidupan gelap dan suram, saya makan apa sahaja dikeliling saya utk hidup. Tak dapat saya bayangkan bagaimana perit getir mencari rezeki,bak kate org, merangkak utk sebutir nasi!..tapi apa boleh saya buat?. Saya tak mampu utk buat apa2.Orang sekeliling mengutuk saya, dituduhnya saya macam2, bukan saya pinta jadi begini,dilahir tak beribu dan berapa!



Keadaan itu berulang saban hari, hingga saya rasakan sudah sampai masanya saya menuju ke puncak. Sampai bila saya nak berada dibawah?. Saya kumpulkan sisa2 tenaga saya utk berjaya. tak kira apa jua rintangan saya bertekad utk mengharungi..



Aahh..akhirnya saya berjaya merintasi segala onak yg melanda,segala badai yg menimpa..pada fikiran saya, tentu orang akan memandang tinggi kepada saya..tapi yang sebaliknya berlaku…

.

.


.

.


“OOOOII SAPE DUTY BUANG SAMPAH NI?” “DAH ADA ULAT LAH” “PEMALAS”


Leave a Reply